My lovely followers

söndag 17 april 2011

Födelsedag

Trots att söndagar är slutet på helgen och väntan på en ny arbetsvecka, tycker jag ändå om söndagar. Oftast har man inga måsten, utan kan bara ta dagen som den kommer. Idag har det blivit en skogstur med våra kompisar, och våra hundar bara älskar det! Det blev till och med en liten simtur (för hundarna alltså ;o)) Härligt att våren är här! Min kära pysselkompis Lousie har fyllt år och jag tänkte att hon skulle bli förärad med ett kort från mig;o) Anledningen till att jag har koll på att hon fyller år, är nämligen att vi fyller år på samma dag :o) Och eftersom Louise är en äkta Pinklady så var färgvalet lätt som en plätt, ROSA. Men jag var tvungen att blanda i lite av mig själv i det hela också med en skvätt grönt. Naturligtvis använde jag Magnolia Tilda som motiv och målade henne med distresser. Klänningen blev rosa liksom blommorna. Pappersvalet blev Prima och Maja Design.



Här har jag använt mig av Spellbinders die nr 16. som en extra etikett att skriva i.


Närbild på Tilda.



Här ser man lite tydligare fjärilsbåden från MS som jag har använt som "stopp".

Och satt glitter på fjärilarna.

Med detta kortet tänkte jag delta i följande utmaningar:


Just Magnolia #102 Happy Birthday

Magnolia-licious Color Challenge #6


Fortsätt nu att njuta av söndagen!

Det ska iallafall jag göra genom att pyssla :D



Sköt om er och kom gärna tillbaka!





12 kommentarer:

Louise sa...

STORT TACK!!! ♥♥♥
Det ser så fint ut här på din blogg men jag har verkligen tur som får njuta av det här live varje dag :) Det står nu på hederplatsen vid mitt pysselbord :)
Så himla läcka rosa toner som liksom är precis den nyansen av rosa som du gillar :)
Och jag! Perfect match! :)
Underbara mönsterpapper och fantastiskt målad söt Tilda :) En Tilda jag inte har själv så det är ju perfekt :)
Underbara blommor och fjärilsstoppet är jag så avis på. Den edge punchen åker right up på önskelistan ;)

PS: Vi tar gärna Kiwa :) Har försökt ringa dig ett par gånger men jag lyckas aldrig få tag på dig ;)Hon är i alla fall varmt välkommen hit :)

Kram! ♥♥♥

Maritha sa...

ÅHHHHH vilket härligt kort till Louise,och precis så jag kan tänka mej att Lojsan skulle vilja ha ett kort....=) och så himla ursmartigt att göra en liten "notis-lapp" av spellisar!! Lilla fjärilsbården är ju oxå bara så snygg och proffsig...oj oj...lämnar nu sidan med ett léende på läpparna!!

Kram till dej gumman

mhlcards sa...

Förstår att Louise kan njuta av detta alster på sitt skrivbord. Sötaste Tildan var ju underbart målad.
Som tur är äger jag redan fjärilsbårdstansen :)

Kram Mari

Susy sa...

Vilket underbart kort!
Jätte vacker om med den "lilla lappen" på kortet, ursnyggt!
KRAM SUSY

Chris_P sa...

Superfint kort!! Grattis till er båda!

Unknown sa...

Ett riktigt ljuvligt kort i underbara vackra favofäger. Papperna du använt är så fina tillsammans.

Kram Ingela

Candy sa...

Gorgeous Card!!!!
Tilda is coloured so beautifully!!!
I love the design of your card with the wonderful die cut, flowers, awesome butterfly border and other little goodies :o) That fancy corner is really neat!!!
Thank you for joining us at Magnolia-licious Challenge Blog :o)
Hugs, Candy

Maritha sa...

svar: Japps lilla raringen.....det är spellisar på framsidan av min askar!!
=)

Glad påsk till dej och kramar i massor

Pinklady 68 sa...

KJempe flott kort som Lousie fikk til sin bursdag:-) Lekre farger og mange herlige detaljer!
Riktig god påske! Klem Laila.

cabio's craft corner sa...

Beautiful card with gorgeous flowers. Thanks for joining us at Magnolia-licious Challenge and hope to see you again for the next ones :o)
Hugs,
Cabio

Petra sa...

Hej vännen. Grattis till ditt dt uppdrag så härligt. Lika härligt för mig är det att besöka dig och få lite inspiration som jag får samla i skallen med allt annat som tar plats där just nu:)
Kanske att jag kan skapa lite tid för pyssel snart. Ha en underbar påsk och lycka till i tävlingarna.
Kram kram Petra

LindaC sa...

Love the flowers and bling on your card. Very nice! Thanks for participating in the Magnolia-licious Challenge. Linda C

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...