My lovely followers

måndag 2 augusti 2010

Bröllopskort

Jag har haft en riktigt skön och avkopplande helg i Halmstad. Det var fotbollscup för den yngsta grabben och jag och min man drog iväg i lördags morse för att hinna se dagens första match. Efter det tog vi oss in till stan och hamnade mitt i festivalen. I strålande solsken (till skillnad mot fredagens ööös regn) satte vi oss på en uteservering, tittade på de snygga båtarna, pillade räkor och tog en kall öl. Såå härligt att bara få njuta och koppla av! Vi stannade till söndag em och då fick jag även hem min lille påg. Han hade ju trots allt varit bort sedan torsdagmorgon. Bra avslut på helgen.
När semestern är slut får man hitta sina ljusglimtar på helgerna. Och detta var verkligen en sån.

Tidigare i sommar gifte min kollega sig och förra veckan överlämnade vi present och lyckönskade "de lyckliga tu". Då det inte är så mycket bröllop i min omgivning längre passade jag så klart på att få göra ett kort till dem.
Eftersom de gifte sig på en strand utomlands (romantiskt, eller hur...suck) kunde det inte bli mer passande än med detta ljuvliga Tilda o Edwinpar.

Motivet är målat både med distresser och Twinkling H2O.Rosorna till höger är vinröda inte svarta.(dålig ljussättning...eller dålig fotograf)


Fick användning av mina nyinköpta tags från Magnolia. Bara älskar dem!
Under rosorna satte jag silverblad, som har legat oanvända ett tag. Men här passade dem in.

Mitt lilla signum fick också en egen liten plats på kortet ;o)



Nu är det dags för mig att fortsätta montera kort.
Har nämligen målat upp en hel del nya motiv som "hamnade" i min brevlåda förra veckan. Och jag behöver väl inte säga hur KUL det är :P

Tack för att du tog dig tid att stanna till en stund.


6 kommentarer:

Maritha sa...

OHHHH lilla du vilket kort!! =0) Så ljuvligt romantiskt och så galet fint med två tags ihopsatta.....såååå kul med lite ny tänk och inspiration. det tackar jag för.... =0)
Magnolias alla dies......MÅSTE HA DEM ALLA!!!!

Kram kram

Louise sa...

Vilket underbart kort, och de där tagsen har du ju inkat till perfektion. Där ligger jag i lä ;)
"En st kurs i inkning beställd!" ;)
Jag är nog bunden att hålla med Maritha, jag måste nog ha alla de där diesen :)
Otroligt snygg färgläggning och du har ju lyckats fantstiskt bra med känslan i hela kortet! Smäcktande kärlek!

Tack för att du vill följa mig vart jag än går :) Det är en stor tröst i allt bloggelände :)

Kram!

Louise sa...

Vet att jag flyttat runt mycket senaste tiden men..du får gärna lägga till min nya blogg i din sidebar :)

Kram!

Viddan sa...

Vilket underbart kort!!! //Lena

Petra sa...

Hej vännen
Vilken bröllopsinspiration jag fick här....
Har inte kommit till korten än
Detta kortet är bara så ljuvligt och tagsen är så fina. Jag ska på tur med mannen i några dagar så tyvärr inget jp för mig:(
Söndag har jag fri i min almanacka, kan det vara något? Om det passar dig kan du väl prata med Louise och kanske Lena? Annars hittar vi något annat datum.
Ha en bra vecka
Kram från Petra

Janie Printz sa...

Beautiful, stunning card. Love all the detail & gorgeous colors.
Janie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...